Direct marketing je način komuniciranja s stranko, ki je najučinovitejši in najcenejši, če želite povečati svojo prodajo. V sklop direktnega marketinga spadajo telefonski klici, letaki, plakati, katalogi, elektronska pošta,… In vsi ti skoraj zahtevajo takojšen odziv od obstoječih in potencialnih strank. Direktni marketing ima naslednje značilnosti:
- uporaba baze podatkov (e naslovi, telefonske številke,…)
- neposreden odziv
- omogočeno merjenje odzivnosti
- nizki stroški
Rečemo lahko, da direct marketing ni le nekratna akcija ampak je celostni in strateški pristop komuniciranja s strankami, kjer ni nobenega posrednika med vami in obstoječo oziroma potencialno stranko. Direktni marketing je zelo učinkovito marketinško orodje.
Med orodja v direktnem marketingu spadajo:
- tiskovine (direktna pošta, razglednica, katalog,…)
- telemarketing
- klasični mediji (radio, televizija)
- sodobna tehnlogija (direktna e-pošta, sms sporočila,…)
Prednost direktnega marketinga je v tem, da lahko dobite takojšen odziv na neko določeno marketinško akcijo. S tem pa dobite takojšnjo informacijo, če se je neka akcija splačala ali ne. Direktni marketing pa ima lahko tudi slabe značilnosti, če se ga ne lotite pravilno. To se lahko zgodi, če izberete preveliko ciljno skupino ali pa če se je ne lotite pravilno. Uporaba direktnega marketinga je smiselna, če želite kupca obvestiti o nekem izdelku oziroma storitvi in običajni kanali niso primerni. Direktni marketing je tudi smiselen, če želite graditi večjo bazo svojih potencialnih strank, ki jih lahko tudi kasneje kontaktirate.
Za dobre rezultate niso bistvena orodja katera boste uporabili, ampak vsebina katero boste uporabili v sporočilu. Zato se je najprej treba vprašati, zakaj sploh potrebujete direktni marketing. Treba se je tudi vprašati koga želite pridobiti s direktnim marketingom. In na koncu se je potrebno tudi vprašati, kakšen odziv pričakujete od stranke, ko prejme vaše sporočilo. Šele po vseh teh vprašanjih lahko izberete tehnike oziroma orodja direktnega marketinga, ker boste samo tako naredili uspešno prodajno kampanjo, ki bo nudila potrebne in iskane rezultate.