Letos mineva 35 let, odkar je na zidovih rudarskega mesta Trbovlje s plakatom s črnim križem, nase opozorila (takrat še) anonimna glasbena in umetniška skupina z zgodovinsko spornim imenom – Laibach. Plakat je predstavljal prvo javno dejanje kolektiva Laibach, in je napovedoval njihov koncert ter razstavo.

Od tega njihovega prvega dejanja dalje, je skupina Laibach povzročala večji nemir znotraj slovenske (pa tudi jugoslovanske) družbe. Njihova spornost pa ni izhajala zgolj iz dejstva, da je bila njihova umetnost polarizirana, ampak tudi iz njihovega načina predajanja svojih politično propagandnih sporočil občinstvu – s provokativno uporabo simbolov in estetike totalitarističnih ideologij.

Poslanstvo skupine Laibach je, da s svojim ustvarjanjem ne samo opozarja na negativne elemente družbeno-političnega dogajanja, temveč tudi posameznikom omogoči, da se razvijejo v avtonomne državljane, ki so zmožni kritične presoje in sposobni ustvariti družbo, v kateri bo vladala svoboda javnega diskurza in samoiniciativnega javnega organiziranja.

Avtentična glasba Laibachov je mešanica industrijskega rocka in sodobne klasične ter elektronske glasbe, znotraj katere preučuje politični sistem in popularno kulturo. Čeprav je Laibach v prvi vrsti glasbena skupina, pa njeni člani sami skrbijo tudi za grafično podobo in scenografijo. Prav tako objavljajo filozofska in teoretična besedila ter se spogledujejo z gledališčem, imeli pa so že tudi kar nekaj likovnih razstav. Skupina, o kateri ne nastajajo zgolj članki, temveč tudi knjige in dokumentarci, je s svojimi turnejami že večkrat obkrožila svet – trenutno Laibachi burijo duhove v Severni Koreji. Nastopajo pa tudi na raznih festivalih.